21 stycznia odbyło się drugie spotkanie Mistrzów Kodowania. Tym razem uczniowie obu grup zmierzyli się z projektem "Interaktywna mapa Polski", polegającym na stworzeniu prostej animacji oraz quizu o geograficznym położeniu wybranych miast Polski. Dzięki temu coderzy przypomnieli sobie poznane wcześniej polecenia i konstrukcje języka Scratch oraz implementowali w środowisku Scratch.

Na prośbę uczniów zamieszczam listę ważnych potrzebnych linków, które będziemy wykorzystywali podczas programu "Mistrzowie Kodowania".

Strona ze scenariuszami: http://wiki.mistrzowiekodowania.pl

Strona, z której można pobrać program Scratch: http://scratch.mit.edu/scratch2download/

Studio, do którego można dodawać własne projekty (stworzone na zajęciach lub w domu): http://scratch.mit.edu/studios/859912/

Od 13 stycznia br. rozpoczęły się cykliczne spotkania z programowania dla dzieci z grupy "Tygrysków" bachorzewskiego przedszkola. Sześciolatki biorą udział w zajęciach dzięki programowi "Mistrzowie Kodowania", a spotkania prowadzi p. Beata Zawisła. Celem zajęć jest rozwijanie logicznego myślenia, kreatywności dzieci oraz pokazanie alternatywy do gier komputerowych.

7 stycznia 2015 roku rozpoczęły się zajęcia z programowania w ramach projektu "Mistrzowie Kodowania", do którego po raz trzeci przystąpiła nasza szkoła. W drugiej edycji programu biorą udział uczniowie klas 4 - 6, a zajęcia prowadzą p. Iwona Grodzka-Wojtaszak oraz p. Beata Zawisła. Na pierwszych zajęciach uczniowie podzielili się na dwie grupy.

Podczas zajęć komputerowych uczniowie czwartej klasy stworzyli sobie własne gry edukacyjne. Czwartoklasiści zaprogramowali grę, która pomoże im usprawnić wykonywanie mnożenia w zakresie 100. Poniżej dwa spośród powstałych projektów: Pawła Szymkowiaka i Patryka Jankowskiego. Zachęcamy do klikania i sprawdzania swoich umiejętności.

Podczas zajęć koła informatycznego uczniowie przygotowali projekt pt. "11 listopada". Jest to interaktywna kartka, która zawiera informacje o Święcie Niepodległości oraz o symbolach narodowych. Gra zostanie uruchomiona po kliknięciu na zielona flagę. Aby wysłuchać wiadomości, wystarczy klikać na "duszki", czyli flagę, godło i postacie. Na zakończenie programistki zaproponowały quiz, sprawdzający wiedzę o 11 listopada.

Back to top