"Mania kodowania" ogarnęła uczniów naszej szkoły w dniach 12 - 23 października. W tym terminie zorganizowano zajęcia programowania w ramach zajęć komputerowych, zajęć świetlicy oraz w strefie kodowania podczas Dnia Edukacji Narodowej. Wszystkie te wydarzenia odbyły się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, do którego i w tym roku przyłączyła się nasza szkoła.
Celem zajęć, w których wzięli uczniowie wszystkich klas, począwszy od dzieci z 1. klasy, z programowania było kształtowanie zdolności myślenia logicznego. Tworząc gry wychowankowie uczyli się kreatywnego rozwiązywania problemów.
W ramach zajęć komputerowych najmłodsi stworzyli projekt pt. "Przyjęcie urodzinowe". Uczniowie klas od III do V zaczęli zajęcia od zaprogramowania kolegi, który musiał pokonać labirynt. Następnie wykonali grę zręcznościową "Labirynt", w której wykorzystali sterowanie obiektem za pomocą klawiatury. Najstarsi programiści wspólnie wybrali temat aplikacji. Postanowili wykonać grę zręcznościową "Halloween", która polegała na łapaniu nietoperzy przez duszka.
Podczas zajęć świetlicy dzieci z edukacji wczesnoszkolnej zaprogramowały grę - ubierankę.
Natomiast w dniu 14 października uczniowie pracowali w grupach zróżnicowanych wiekowo. Wychowankowie z klas IV- VI współpracowali z dziećmi z klas I - III. Podczas spotkań powstały projekty pt. "Akwarium", gdzie pod wodą pływały rybki. Pojawił się również rekin, który próbował złapać i zjadać ryby.
Wszystkie inicjatywy programistyczne spotkały się z dużym zainteresowaniem. Dzieci z wielkim zaangażowaniem oraz emocjami wykonywały kolejne kroki, aby osiągnąć zaplanowany cel.