27 lutego uczniowie klas I-III wzięli udział w konkursie wiedzowym poświęconym wiadomościom o pieniądzu i banku. 7 drużyn zmagało się z pytaniami o bankomat, banknoty, monety. Uczestnicy musieli wykazać się również umiejętnościami matematycznymi. W niektórych zadaniach należało wyliczyć resztę z zakupów lub koszty zakupów.

27 lutego uczniowie klas IV-VIII przystąpili do pisania testu wyboru z historii bankowości spółdzielczej. Miesiąc wcześniej otrzymali od opiekuna SKO materiały na ten temat. Do konkursu zgłosiły się 3 drużyn, które bardzo dobrze przygotowały się do tych trudnych wiedzowych zmagań. Pytania związane były z nazwiskami, datami, miejscowościami oraz nazwami związanymi z bankowością spółdzielczą.

Styczniowy konkurs był dla uczniów klas I-VIII wielkim wyzwaniem. Nie dosyć, że musieli stworzyć trójwymiarową planetę w tematyce SKO, to jeszcze musieli współpracować w grupie i wspólnie wymyśleć to dzieło. Do tego trudnego zadania przystąpiły 3 drużyny: dwie z klasy 3 i jedna z klasy 6.

Dla członków SKO grudzień upłynął na tworzeniu ozdób choinkowych z logo SKO. Wszystkie ozdoby musiały być wykonane z surowców wtórnych. Wśród ozdób pojawiły się bombki, choinki, bałwanki i laski cukrowe. Na gazetce SKO zawisły ozdoby wykonane z plastikowych nakrętek, wikliny papierowej, patyczków do lodów, makulatury i plastikowych butelek.

Dnia 19 oraz 20 listopada w naszej szkole gościł BAKCYL. Ale nie martwcie się to nie żaden wirus tylko projekt edukacji finansowej dla dzieci i młodzieży. We wtorek klasa VI, a w środę klasy VII i VIII wspólnie z Panią Karoliną z Banku Spółdzielczego w Jarocinie zgłębiali tajniki pieniądza, oszczędzania i inwestowania. Zajęcia składały się z dwóch 45-minutowych lekcji.

Listopadowy konkurs nosił tytuł „Portfel SKO”. Zadaniem uczestników było stworzenie portfela z surowców wtórnych. Uczestnicy zrobili swoje portmonetki z kartoników po napojach, starych gazet, folii bąbelkowej, wikliny papierowej i tektury. Do pani Iwony wpłynęło 11 prac w dwóch kategoriach klasy I-III i klasy IV—VIII. W kategorii klas I-III nagrody otrzymali:

Uczniowie klas I-III w październiku odwiedzili Bank Spółdzielczy w Jarocinie i dowiedzieli się bardzo wiele na temat banku i oszczędzania. A ich pierwszy, w tym roku, konkurs SKO dotyczył napisania wiersza rymowanki na temat oszczędzania i zachęcania do oszczędzania. Do opiekuna SKO wpłynęło 5 wierszy, które skupione były na oszczędzaniu. Powstały więc wiersze o korzyściach płynących z bycia członkiem SKO, o świnkach skarbonkach, o planach na wydawanie zaoszczędzonych pieniędzy.

Jak wszyscy uczniowie naszej szkoły wiedzą: „Październik to miesiąc oszczędzania”. Dlatego też właśnie w tym miesiącu skupiamy się najbardziej na tematyce oszczędzania. Zadaniem uczniów klas IV-VIII było stworzenie plakatu, który zachęci wszystkich do oszczędzania. Uczniowie klas IV-VIII bardzo poważnie podeszli do tego zadania i stworzyli przepiękne plakaty, które przy okazji opatrzyli hasłami wzywającymi do oszczędzania pieniędzy w SKO.

Wrzesień to czas powrotu do szkoły i czas poznawania nowych twarzy. 9 września w Szkolnej Kasie Oszczędności powitaliśmy aż 14 nowych członków. Kolorowe książeczki, plany lekcji otrzymali uczniowie klasy I: Ola, Olga, Zosia, Wiktoria, Weronika, Kasia, Jan, Wojtek, Przemek i Bartek oraz uczniowie nowoprzyjęci do naszej szkoły: Klaudia, Szymon, Tomek i Marta. W trakcie pogadanki uczniowie klasy I dowiedzieli się, jak działa SKO w naszej szkole, kiedy mogą oszczędzać.

W kwietniu zadaniem uczniów klas IV-VIII było stworzenie znaczka pocztowego z logo SKO o wymiarach 20cm x 20cm. Wpłynęło 6 prac wykonanych przeróżnymi technikami. Pojawiły się prace narysowane kredkami, wyklejone papierem kolorowym, wykorzystujące kolorowe druciki, a nawet stworzone w programie komputerowym Paint.

25 marca uczniowie klas IV-VIII przystąpili do pisania testu wyboru z historii bankowości spółdzielczej. Miesiąc wcześniej otrzymali od opiekuna SKO materiały na ten temat. Do konkursu zgłosiło się 6 drużyn, które bardzo dobrze przygotowały się do tych wiedzowych zmagań. Pytania związane były z nazwiskami, datami, miejscowościami oraz nazwami związanymi z bankowością spółdzielczą. Uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące nazwisk założycieli, początków bankowości spółdzielczej, o jej losy w czasie II wojny światowej.

W marcu uczniowie klas I-III na zmierzyli się z tematem mądrego oszczędzania w wersji plastycznej. W pracach pojawił się przede wszystkim motyw pieniędzy na książeczkę SKO w Szkolnej Kasie Oszczędności. Na jednej z prac uwieczniona została nawet opiekunka SKO pani Iwona. Do opiekuna SKO wpłynęły 3 prace przedstawiające sposoby mądrego oszczędzania.

Luty upłynął uczniom klas IV-VIII na tworzeniu prezentacji multimedialnych związanych z przekonaniem kolegów do mądrego oszczędzania. 

Do opiekuna SKO wpłynęły prezentacje przedstawiające różne sposoby przekonywania do oszczędzania. Uczniowie w swoich prezentacjach przedstawili sposoby oszczędzania, od skarbonki, poprzez SKO, aż do oszczędzania w bankach. Dzieci pokazały również korzyści płynące z posiadania gotówki.

25 lutego uczniowie klas I-III wzięli udział w konkursie wiedzowym poświęconym wiadomościom o pieniądzu i banku. 4 drużyny zmagały się z pytaniami o bankomat, banknoty, monety. Pytania dotyczyły również SKO, kiedy można wpłacać pieniądze, a także jakie postaci widnieją na naklejkach wklejanych dzieciom do książeczek SKO. Uczestnicy musieli wykazać się również umiejętnościami matematycznymi. W niektórych zadaniach należało wyliczyć resztę z zakupów lub koszty zakupów.

Back to top