Dnia 29 września 2018 r.  grupa licząca 44. wycieczkowiczów o godz. 8.00 wyruszyła w podróż do Gniezna, Ostrowa Lednickiego, Dziekanowic i Biskupina. Pierwszym punktem naszej wycieczki była Katedra Gnieźnieńska. Świątynia była świadkiem wielu ważnych wydarzeń historycznych, w tym koronację pierwszego króla Polski – Bolesława Chrobrego. Obejrzeliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie, zwiedziliśmy katedrę oraz weszliśmy na taras widokowy.

Kolejnym miejscem, w jakim dotknęliśmy początków państwa polskiego był Ostrów Lednicki, do którego dotarliśmy promem. Na tej największej z pięciu wysp Jeziora Lednickiego zachowały się pozostałości grobu oraz relikty architektury pałacowo-sakralnej, z basenami do chrztu. Obydwa obiekty wzniesiono w czasach panowania Mieszka I, przed 966 rokiem.Stamtąd dotarliśmy do Wielkopolskiego Parku Etnograficznego w Dziekanowicach. To centralne muzeum typu skansenowego w Wielkopolsce, dzięki któremu posiedliśmy wyobrażenie jak dawniej wyglądała nasza wieś i czym różniła się od wsi w innych regionach naszego kraju. Na koniec udaliśmy się do Biskupina – bardzo ciekawej atrakcji – zrekonstruowanego grodu biskupińskiego. Na jego terenie powstało Muzeum Archeologiczne, bardzo licznie przyciągające turystów.

Do Bachorzewa powróciliśmy kilka minut po godz. 20.00, pełni wrażeń, zachwyceni historią i pięknem zwiedzanych miejsc. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i miłą atmosferę.