Ferie zimowe to wymarzony i długo oczekiwany moment dla wszystkich dzieci. Chcemy, aby ten wymarzony czas był dla dzieci chwilą niezapomnianych przeżyć. Nasze zajęcia odbywały się pod hasłem „Ahoj przygodo”. W pierwszym dniu ferii dzieci zapoznały się z zasadami bezpieczeństwa. Poznały sporty zimowe, układały historyjki obrazkowe, dobierały sprzęty do określonej dyscypliny sportowej, odgrywały scenki pantomimiczne.
Na zakończenie dnia rzucaliśmy się „śnieżkami” wykonanymi z gazet. W ten sposób chciałyśmy przybliżyć dzieciom „aurę zimową”
W drugi dzień ferii dzieci w roli piratów wybrały się na poszukiwania skarbu. Dzień ten był dla dzieci pełen wrażeń i emocji. Dzieci z dużym zaangażowaniem szukały butelek ukrytych w sali. W butelkach były przygotowane zadania do wykonania np. uczyły się pirackiej piosenki, przygotowywały czapki pirackie, budowały statek piracki z klocków. Na zakończenie czekała na dzieci zagadka, gdzie ukryto skarb. Dzieci bez problemu rozwiązały zagadkę i odnalazły niespodziankę. Skarbem był placek marchewkowy i pirackie monety.
Trzeciego dnia odbyły się warsztaty kulinarne pod nazwą „Kuchcikowo”. Dzieci zapoznały się z procesem powstawania mąki, układały historyjkę obrazkową. Następnie w części praktycznej przystąpiono do pieczenia bułeczek. Po upieczeniu dzieci z wielkim apetytem zjadły własne wypieki.
W czwartek zorganizowano dzieciom balik karnawałowy. Dzieci od samego rana prezentowały swoje stroje. Wkrótce w naszej sali zrobiło się kolorowo. Wśród bawiących można było zobaczyć: policjantów, smoki, księżniczki, kościotrupy, biedronki, spiker-mana, vampiriny. Dzieci świetnie się bawiły, uczestnicząc w zabawach. Mimo zmęczenia, uśmiech nie znikał z twarzy przedszkolaków. Po tańcach przyszedł czas na poczęstunek. Zabawie „towarzyszyły” konkursy, a zwycięzcy byli nagradzani cukierkami. Na balu wybrano króla i królową.
W ostatni dzień ferii odbyły się zajęcia z sensoplastyki. Pracowały z masą o różnej konsystencji. Tworzyły śnieg, bałwanki, igloo itp. Dzieci miały okazję obserwować jak produkt, który jest suchy i sypki, zmienia się w mokry i kleisty. Dzięki takim zajęciom przedszkolaki doświadczają i nabywają wiedzę nt. związków przyczynowo-skutkowych.