- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Bachorzewie oraz w Niepublicznym Przedszkolu w Bachorzewie
Dobro i bezpieczeństwo małoletnich w Niepublicznym Przedszkolu w Bachorzewie oraz w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Bachorzewie są priorytetem wszelkich działań podejmowanych przez pracowników na rzecz małoletnich. Pracownik Przedszkola oraz Pracownik Szkoły traktuje każdego przedszkolaka/ucznia z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Realizując zadania Przedszkola oraz zadania Szkoły, działa w ramach obowiązującego prawa, obowiązujących w niej przepisów wewnętrznych oraz w ramach posiadanych kompetencji. Niedopuszczalne jest, by pracownik Przedszkola oraz Szkoły stosował wobec małoletniego jakiekolwiek formy przemocy.
Niniejszy system ochrony małoletnich przed krzywdzeniem określa:
- procedury interwencji,
- działania profilaktyczne, edukacyjne,
- zasady zapobiegania krzywdzeniu przedszkolaków/uczniów,
- a w sytuacji, gdy do krzywdzenia doszło – określa zasady zmniejszenia rozmiaru jego skutków poprzez prawidłową i efektywną pomoc przedszkolakowi/uczniowi,
- wskazuje odpowiedzialność osób zatrudnionych w Przedszkolu oraz w Szkole za bezpieczeństwo małoletnich do niej uczęszczających.
Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Bachorzewie
- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Oferuje pomoc w zakresie:
- rehabilitacji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych, rodzin zastępczych , dzieci i młodzież jak i ludzi w podeszłym wieku
- poprawy prawidłowego funkcjonowania rodziny
- zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym i dysfunkcjonalności rodzin
- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Ośrodek Interwencji Kryzysowej
Oferuje pomoc w zakresie:
- terapii indywidualnych, małżeńskich, rodzinnych
- grupy wsparcia dla ofiar przemocy
- udzielania konsultacji w zakresie uzależnień
- pracuje z rodzinami w sytuacji kryzysów rodzinnych, małżeńskich, jednostkowych wynikających z zaburzeń psychicznych, problemu alkoholizmu i innych uzależnień, także związanych z utratą bliskiej osoby, sytuacji żałoby, przemocy domowej.
- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Oferuje pomoc w zakresie:
- przyznawania i wypłacania przewidzianych ustawami świadczeń z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz dodatków mieszkaniowych,
- pobudzania aktywności społecznej w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych,
- przezwyciężania trudnych sytuacji życiowych, których osoby nie są w stanie pokonać wykorzystując własne środki i uprawnienia,
- świadczenia usług opiekuńczych
- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Jarocinie
Oferuje pomoc w zakresie:
- wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka
- pomocy logopedycznej dla dzieci (od 2 roku życia) i młodzieży
- wpierania uczniów w przezwyciężaniu trudności dydaktycznych i wychowawczych
- pomocy uczniom szczególnie uzdolnionym
- doradztwa zawodowego
- zapobiegania patologiom społecznym
- psychologicznej pomocy rodzicom ucznia i dzieciom
- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Czym są Telefony Zaufania?
Telefony Zaufania świadczą doraźną pomoc, gwarantującą możliwość anonimowej wymiany myśli tym osobom, które przeżywają trudności natury moralnej, społecznej lub psychologicznej i próbują pokonać własne osamotnienie, uzależnienia, depresje, poczucie beznadziejności itp.
Kontakt z TZ może nawiązać każdy człowiek w prosty sposób, zwłaszcza w chwilach kryzysu. Jest to szczególnie istotne dla ludzi rozważających możliwość popełnienia samobójstwa.
Telefony Zaufania stanowią oparcie dla wszystkich tych, którzy dotknięci są trudnymi, osobistymi problemami i nie chcą lub nie mogą się nimi podzielić z rodziną, znajomymi czy z kimś, kto rozpoznałby ich tożsamość.
Dyżurni w Telefonach Zaufania działają poprzez uważne wysłuchanie i rozmowę z wszystkimi, którzy popadłszy w błędne koło własnego rozumowania, emocji i odczuć, nie widzą wyjścia ze swojej sytuacji, uważając ją za beznadziejną.
Na prośbę telefonującego, dyżurni Telefonów Zaufania kierują go do odpowiednich służb i instytucji oraz informują o istniejących możliwościach wyjścia z kryzysu.
Dzięki Telefonowi Zaufania każdy, bez wyjątku, powinien mieć zagwarantowaną możliwość nawiązania kontaktu z osobą, z która będzie mógł pomówić w całkowitej dyskrecji.
- Informacje o artykule
- Kategoria: Pomoc
Porady z zakresu pierwszej pomocy w tródnych sprawach życowych.
Psychologiczna
- 22 425-98-48
- opłata zgodnie z cennikiem Twojego operatora telefonicznego
- Pn. - Pt. 17:00-20:00; Sob. 15:00-17:00
Kryzysowy Telefon Zaufania
- 116 123
- 7 dni w tygodniu od godz. 14.00 - 22.00