Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem w Niepublicznej Szkole Podstawowej  w Bachorzewie oraz w Niepublicznym Przedszkolu w Bachorzewie

Dobro i bezpieczeństwo małoletnich w Niepublicznym Przedszkolu  w Bachorzewie oraz w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Bachorzewie są priorytetem wszelkich działań podejmowanych przez pracowników na rzecz małoletnich. Pracownik Przedszkola oraz Pracownik Szkoły traktuje każdego przedszkolaka/ucznia z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Realizując zadania Przedszkola oraz zadania Szkoły, działa w ramach obowiązującego prawa, obowiązujących w niej przepisów wewnętrznych oraz w ramach posiadanych kompetencji. Niedopuszczalne jest, by pracownik Przedszkola oraz Szkoły stosował wobec małoletniego jakiekolwiek formy przemocy.

Niniejszy system ochrony małoletnich przed krzywdzeniem określa:

  1. procedury interwencji, 
  2. działania profilaktyczne, edukacyjne, 
  3. zasady zapobiegania krzywdzeniu przedszkolaków/uczniów, 
  4. a w sytuacji, gdy do krzywdzenia doszło – określa zasady zmniejszenia rozmiaru jego skutków poprzez prawidłową i efektywną pomoc przedszkolakowi/uczniowi, 
  5. wskazuje odpowiedzialność osób zatrudnionych w Przedszkolu oraz w Szkole za bezpieczeństwo małoletnich do niej uczęszczających.

 Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Bachorzewie

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Oferuje pomoc w zakresie:

  • rehabilitacji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych, rodzin zastępczych , dzieci i młodzież jak i ludzi w podeszłym wieku
  • poprawy prawidłowego funkcjonowania rodziny
  • zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym i dysfunkcjonalności rodzin

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

Oferuje pomoc w zakresie:

  • terapii indywidualnych, małżeńskich, rodzinnych
  • grupy wsparcia dla ofiar przemocy
  • udzielania konsultacji w zakresie uzależnień
  • pracuje z rodzinami w sytuacji kryzysów rodzinnych, małżeńskich, jednostkowych wynikających z zaburzeń psychicznych, problemu alkoholizmu i innych uzależnień, także związanych z utratą bliskiej osoby, sytuacji żałoby, przemocy domowej.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Oferuje pomoc w zakresie:

  • przyznawania i wypłacania przewidzianych ustawami świadczeń z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz dodatków mieszkaniowych,
  • pobudzania aktywności społecznej w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych,
  • przezwyciężania trudnych sytuacji życiowych, których osoby nie są w stanie pokonać wykorzystując własne środki i uprawnienia,
  • świadczenia usług opiekuńczych

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Jarocinie

Oferuje pomoc w zakresie:

  • wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka
  • pomocy logopedycznej dla dzieci (od 2 roku życia) i młodzieży
  • wpierania uczniów w przezwyciężaniu trudności dydaktycznych i wychowawczych
  • pomocy uczniom szczególnie uzdolnionym
  • doradztwa zawodowego
  • zapobiegania patologiom społecznym
  • psychologicznej pomocy rodzicom ucznia i dzieciom

Czym są Telefony Zaufania?

Telefony Zaufania świadczą doraźną pomoc, gwarantującą możliwość anonimowej wymiany myśli tym osobom, które przeżywają trudności natury moralnej, społecznej lub psychologicznej i próbują pokonać własne osamotnienie, uzależnienia, depresje, poczucie beznadziejności itp.

Kontakt z TZ może nawiązać każdy człowiek w prosty sposób, zwłaszcza w chwilach kryzysu. Jest to szczególnie istotne dla ludzi rozważających możliwość popełnienia samobójstwa.

Telefony Zaufania stanowią oparcie dla wszystkich tych, którzy dotknięci są trudnymi, osobistymi problemami i nie chcą lub nie mogą się nimi podzielić z rodziną, znajomymi czy z kimś, kto rozpoznałby ich tożsamość.
Dyżurni w Telefonach Zaufania działają poprzez uważne wysłuchanie i rozmowę z wszystkimi, którzy popadłszy w błędne koło własnego rozumowania, emocji i odczuć, nie widzą wyjścia ze swojej sytuacji, uważając ją za beznadziejną.

Na prośbę telefonującego, dyżurni Telefonów Zaufania kierują go do odpowiednich służb i instytucji oraz informują o istniejących możliwościach wyjścia z kryzysu.

Dzięki Telefonowi Zaufania każdy, bez wyjątku, powinien mieć zagwarantowaną możliwość nawiązania kontaktu z osobą, z która będzie mógł pomówić w całkowitej dyskrecji.

Porady z zakresu pierwszej pomocy w tródnych sprawach życowych.

 

Psychologiczna

  • 22 425-98-48
  • opłata zgodnie z cennikiem Twojego operatora telefonicznego
  • Pn. - Pt. 17:00-20:00; Sob. 15:00-17:00

 

Kryzysowy Telefon Zaufania

  • 116 123
  • 7 dni w tygodniu od godz. 14.00 - 22.00

Back to top