Wieloetapowy Konkurs Bożonarodzeniowy dedykowany był dla wszystkich uczniów w dwóch kategoriach wiekowych: kl. I-IV oraz klasy V-VIII. W konkursie, poza nielicznymi wyjątkami, brali udział wszyscy uczniowie.
Celem konkursu była znajomość lektur, w których poruszana była tematyka świąt, zdobycie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych, doskonalenie technik plastycznych i świadomości estetyki prac oraz wdrażanie do pięknego zaśpiewania kolędy, pastorałki lub piosenki świątecznej czy takiej o tematyce zimowej.
Uczniowie każdej z klas mieli cztery zadania do wykonania:
- 1. Zapoznanie się z tradycjami i zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem (potrawy wigilijne, wierzenia, ilość potraw i biesiadników, pojęcia: adwent, wigilia, podłaźniczka, kutia, makiełki; tradycje związane z pojawieniem się choinki, legenda o Św. Mikołaju itp.) i wspólne klasowe rozwiązanie testu.
- Przeczytanie lektur związanych z Bożym Narodzeniem ("Opowieść wigilijna" Karola Dickensa - klasy starsze; "Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren - dwa rozdziały - klasy młodsze) i wspólne klasowe rozwiązanie testu.
- Wykonanie ozdoby świątecznej indywidualnie w domu, ale ze wspólnym elementem dla całej klasy, np. w zakresie kolorystyki, techniki lub tego samego przedmiotu. Należało następnie zrobić zdjęcie pracy, a następnie wykonać kolaż ze wszystkich fotografii.
- Śpiew kolędy, piosenki świątecznej lub piosenki o tematyce zimowej przez wszystkich obecnych uczniów, nagranie wykonania na aplikacji Teams i wysłanie do p. Fengler.
Wykonane zadania oceniały pani Justyna i pani Natalia z Przedszkola oraz pani Malwina, która nie ma wychowawstwa. A oto wyniki grudniowych zmagań:
Klasa | Test - zwyczaje i tradycje (0-5 pkt) | Znajomość lektury (0-12; 0-9 pkt starsze kl.) | Ozdoba świąteczna - kolaż (0-5 pkt) | Śpiew (0-5 pkt) | Razem punkty | Miejsce |
I | 3 | 8 | 5 | 5 | 21 | II |
II | 3 | 9 | 4,7 | 4,5 | 21,2 | I |
III | 3 | 8 | 3 | 4 | 18 | IV |
IV | 4 | 8 | 4,7 | 3,5 | 20,2 | III |
V | 3 | 7 | 3,3 | 4 | 17,3 | III |
VI | 4 | 9 | 4,8 | 4,5 | 22,3 | I |
VII | 4 | 7 | 4,8 | 1 | 16,8 | IV |
VIII | 4 | 9 | 4 | 3,5 | 20,5 | II |
Gratulacje dla zwycięzców ale także podziękowania dla wszystkich za ogromny wkład pracy. Podziękowania także należą się nauczycielom i rodzicom za koordynację projektu i pomoc. Nagrody czekają!