Wieloetapowy Konkurs Bożonarodzeniowy dedykowany był dla wszystkich uczniów w dwóch kategoriach wiekowych: kl. I-IV oraz klasy V-VIII. W konkursie, poza nielicznymi wyjątkami, brali udział wszyscy uczniowie.

Celem konkursu była znajomość lektur, w których poruszana była tematyka świąt, zdobycie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych, doskonalenie technik plastycznych i świadomości estetyki prac oraz wdrażanie do pięknego zaśpiewania kolędy, pastorałki lub piosenki świątecznej czy takiej o tematyce zimowej.

Uczniowie każdej z klas mieli cztery zadania do wykonania:

  1. 1. Zapoznanie się z tradycjami i zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem (potrawy wigilijne, wierzenia, ilość potraw i biesiadników, pojęcia: adwent, wigilia, podłaźniczka, kutia, makiełki; tradycje związane z pojawieniem się choinki, legenda o Św. Mikołaju itp.) i wspólne klasowe rozwiązanie testu.
  2. Przeczytanie lektur związanych z Bożym Narodzeniem ("Opowieść wigilijna" Karola Dickensa - klasy starsze; "Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren - dwa rozdziały - klasy młodsze) i wspólne klasowe rozwiązanie testu.
  3. Wykonanie ozdoby świątecznej indywidualnie w domu, ale ze wspólnym elementem dla całej klasy, np. w zakresie kolorystyki, techniki lub tego samego przedmiotu. Należało następnie zrobić zdjęcie pracy, a następnie wykonać kolaż ze wszystkich fotografii.
  4. Śpiew kolędy, piosenki świątecznej lub piosenki o tematyce zimowej przez wszystkich obecnych uczniów, nagranie wykonania na aplikacji Teams i wysłanie do p. Fengler.
    Wykonane zadania oceniały pani Justyna i pani Natalia z Przedszkola oraz pani Malwina, która nie ma wychowawstwa. A oto wyniki grudniowych zmagań:
Klasa Test - zwyczaje i tradycje (0-5 pkt) Znajomość lektury (0-12; 0-9 pkt starsze kl.) Ozdoba świąteczna - kolaż (0-5 pkt) Śpiew (0-5 pkt) Razem punkty Miejsce
I 3 8 5 5 21 II
II 3 9 4,7 4,5 21,2 I
III 3 8 3 4 18 IV
IV 4 8 4,7 3,5 20,2 III
V 3 7 3,3 4 17,3 III
VI 4 9 4,8 4,5 22,3 I
VII 4 7 4,8 1 16,8 IV
VIII 4 9 4 3,5 20,5 II

Gratulacje dla zwycięzców ale także podziękowania dla wszystkich za ogromny wkład pracy. Podziękowania także należą się nauczycielom i rodzicom za koordynację projektu i pomoc. Nagrody czekają!

Back to top