Czym są Telefony Zaufania?

Telefony Zaufania świadczą doraźną pomoc, gwarantującą możliwość anonimowej wymiany myśli tym osobom, które przeżywają trudności natury moralnej, społecznej lub psychologicznej i próbują pokonać własne osamotnienie, uzależnienia, depresje, poczucie beznadziejności itp.

Kontakt z TZ może nawiązać każdy człowiek w prosty sposób, zwłaszcza w chwilach kryzysu. Jest to szczególnie istotne dla ludzi rozważających możliwość popełnienia samobójstwa.

Telefony Zaufania stanowią oparcie dla wszystkich tych, którzy dotknięci są trudnymi, osobistymi problemami i nie chcą lub nie mogą się nimi podzielić z rodziną, znajomymi czy z kimś, kto rozpoznałby ich tożsamość.
Dyżurni w Telefonach Zaufania działają poprzez uważne wysłuchanie i rozmowę z wszystkimi, którzy popadłszy w błędne koło własnego rozumowania, emocji i odczuć, nie widzą wyjścia ze swojej sytuacji, uważając ją za beznadziejną.

Na prośbę telefonującego, dyżurni Telefonów Zaufania kierują go do odpowiednich służb i instytucji oraz informują o istniejących możliwościach wyjścia z kryzysu.

Dzięki Telefonowi Zaufania każdy, bez wyjątku, powinien mieć zagwarantowaną możliwość nawiązania kontaktu z osobą, z która będzie mógł pomówić w całkowitej dyskrecji.

 

Anonimowa Policyjna Linia Specjalna

  • 800 120 148
  • czynny całą dobę; połączenie bezpłatne

Internetowy Telefon Zaufania „Anonimowy Przyjaciel”

Telefon Zaufania dla Kobiet w Ciąży i Rodziny

  • 85 732-22-22
  • czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 15.00-17.00

Niebieska Linia (przemoc w rodzinie)

  • 801 120 002
  • czynny od pon. do sob. 10.00–22.00
  • niedz. 10.00–16.00
  • całe połączenie płatne tylko 35 gr.

Niebieska Linia (przemoc w rodzinie)

  • 22 666 00 60
  • czynny pn.–pt. 10:00–22:00
  • połączenie płatne.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

  • 116 111

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

  • 800 12 12 12

Back to top