Jak wykorzystać energię Słońca?
Wspomaganie Rozwoju
Mistrzowie kodowania
Z małej szkoły w wielki świat
wielkiemozliwosci
Previous Next Play Pause

Zajęcia rozpoczęły się od zabawy integracyjnej "Iskierka - pozytywna energia". Uczestnicy stali w kręgu i trzymali się za dłonie, nauczyciel rozpoczął grę mówiąc "iskierkę puszczam w krąg, niech powróci do mych rąk" i lekko ścisnął dłoń osoby stojącej z prawej strony, osoba ta przekazała "iskierkę" dalej, potem dzieci zamieniały się, aby każdy mógł przekazać "iskierkę".

Dalej nauczyciel przeprowadził zabawę ruchową polegającą na tym, że sylwetka wyprostowana to był długi cień, skłon to cień krótki a kucanie to brak cienia. Nauczyciel mówił różne hasła związane ze Słońcem a dzieci musiały odpowiednio kucać, schylać się lub prostować.

Dzieci doświadczalni sprawdziły, która powierzchnia szybciej się nagrzewa: biała czy czarna, po czym umiały uzasadnić, dlaczego domy w Grecji maluje się na biało. W dalszej części była możliwość przeprowadzenia doświadczeń z użyciem modeli "energia słoneczna".