Skąd się bierze wiatr?
Wspomaganie Rozwoju
Mistrzowie kodowania
wielkiemozliwosci
Z małej szkoły w wielki świat
Previous Next Play Pause

Cele i założenia programu "#SuperKoderzy" zostały także zrealizowane na lekcjach przyrody w klasie IV. Na pierwszych z nich pt. "Skąd się bierze wiatr?" uczniowie, na podstawie wskazówek nauczyciela, przeprowadzili doświadczenia wskazujące obecność powietrza i ciśnienia atmosferycznego. Dzieci były bardzo zadowolone, gdy na sznurkach udały się "wyścigi" balonów, odpowiedziały też od czego zależała prędkość balonów.

Doświadczalnie sprawdziły także tezę, że podgrzewane powietrze jest lżejsze, budując olbrzymi balon z worków na śmieci, w którym podgrzały powietrze suszarką do włosów. Na końcu zajęć dzieci ułożyły zdanie z rozsypanki wyrazowej, tworząc definicję wiatru, uzupełniały także karty pracy. Podczas kolejnych zajęć dzieci złożyły wiatromierz, nauczyły się jego obsługi i przez kolejne dni dokonywały na boisku szkolnym pomiarów. Świetną pomocą okazała się przesuwana tarcza do nauki kierunków wiejącego wiatru. Po kilku minutach ćwiczeń uczniowie bezbłędnie potrafili określić kierunek wiatru. Lekcje zakończyły się podsumowaniem na temat tego, które fragmenty były najciekawsze, a które najmniej. Jednogłośnie wszyscy stwierdzili, że najlepsze było budowanie balonu z worków na śmieci.