Programujemy podwodny świat
wielkiemozliwosci
Wspomaganie Rozwoju
Szkoła z klasa 2.0
Z małej szkoły w wielki świat
Mistrzowie kodowania
Previous Next Play Pause

W dniach od 6 października przez kolejne trzy tygodnie uczniowie klasy IV rozpoczęli realizację ścieżki "Odkrywcy świata" od programowania w Scratch'u. Tematem przewodnim był podwodny świat, uczniowie wspólnie ustalili, że pod wodą będzie pływał nurek, którego będzie gonił rekin żarłacz. Dzieci zdecydowały, że będzie to gra zręcznościowa dla dwóch osób.

Jedna z nich wcieli się w rolę nurka i sterując strzałkami, będzie uciekała po ekranie przed rekinem, którym będzie kierowała druga osoba za pomocą klawiszy W, S, A, D. Następnie jeden z uczniów zaproponował, aby dodać "życia" dla nurka i zakończyć grę, gdy bohaterowi nie zostanie ani jedno "życie". Na kolejnych zajęciach wychowankowie dopracowywali swoje projekty wg własnego pomysłu, dodając kolejne postacie, tła, muzykę.

Zabawa i radość z uzyskanych efektów były wielkie. Każdy uczeń zachęcał swoich kolegów, aby zagrał z nim w stworzoną przez siebie grę oraz podziwiał efekty pracy.

Poniżej wybrane prace uczniów. Zachęcamy do zabawy.