"Czasomierz"

Dnia 11 lutego odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu Mistrzowie Kodowania. Tego dnia koderzy z grupy pani Beaty stworzyli aplikację „czasomierz”. Projekt ten uczniowie postanowili wykorzystać przy odmierzaniu czasu na odpowiedź lub na napisanie kartkówki.

Na początku stworzyli tło, które było tarczą zegara. Następnie przygotowali duszki: postać , która pytała użytkownika, ile sekund, minut i godzin ma odmierzyć oraz wskazówkę, która przesuwała się wraz z upływem czasu. Kolejne zadanie dla programistów polegało na ułożeniu skryptów dla obiektów. 

Dodatkowym problemem, którym zajęli się uczniowie, było zniwelowanie błędnych wpisów (nie liczbowych)przez użytkowników. W tym celu zdefiniowali nowy blok, który sprawdzał, czy podana wartość jest liczbą.

W tym czasie uczniowie z grupy pani Iwony zajęli się realizacją projektu „Maszynka losująca”. Dzieci świetnie się bawiły, tworząc aplikację, która „pomagała” im wytypować szóstkę w lotto.

Poniżej czasomierz, praca Julii Płonki z klasy 6.