"Układ pokarmowy"

Dnia 28 stycznia po raz trzeci spotkali się uczestnicy programu "Mistrzowie Kodowania". Zadanie programistów polegało na stworzeniu w programie Scratch animacji przedstawiającej budowę układu pokarmowego. Celem projektu było utrwalenie wiedzy na temat elementów układu pokarmowego.

W związku z tym powstały duszki "jama ustna", "gardło i przełyk", "żołądek", "jelito cienkie", "jelito grube", "wątroba", "trzustka" oraz "woreczek żółciowy". Duszki te komunikowały się ze sobą za pomocą konstrukcji języka Scratch "nadaj komunikat" i "kiedy otrzymam wiadomość". Podczas spotkania uczniowie wykorzystali  klocki "na wierzch" czy "wróć o ... warstw". Zapoznali się również z narzędziem plecak, służącym do kopiowania, przechowywania i przenoszenia skryptów.

Niestety tym razem zabrakło nam czasu i postanowiliśmy nasze prace dokończyć w następnym tygodniu.

A oto poniżej gotowy projekt wykonany przez Monikę Boguszyńską:

 

 

W międzyczasie do naszego studia Paulina Hybiak dodała własny projekt o planetach układu słonecznego. Po obejrzeniu prezentacji, szóstoklasistka zaprasza do zagrania w grę. Zachęcamy do zajrzenia do projektu Pauliny.