Szanowny Panie Psotniku, czyli jak zwracać się do różnych osób

Kolejna misja zakończona! Tym razem, kiedy dzieci weszły do sali na tablicy czekała na nich dziwna postać z chmurką i to nie deszczową, a na podłodze była przyklejona taśma- wszyscy zastanawiali się o co chodzi? Na szczęście Lider szybko wytłumaczył najmłodszym, że celem dzisiejszej misji jest poznanie i uświadomienie różnych sposobów komunikacji.

Działania jakie zostały wykonane przez naszych uczniów to: rozróżnianie nadawcy i odbiorcy, komunikaty formalne i nieformalne, kalambury, a także porozumiewanie się za pomocą dźwięków. Te dwa ostatnie najbardziej się dzieciom spodobały i wywołały wiele pozytywnych emocji. Każdy chciał rysować, a następnie pokazywać za pomocą gestów drużynie przeciwnej podane hasło. Natomiast zadanie dźwiękowe polegało na tym, że dzieci losowały karteczkę z podanym dźwiękiem, a następnie szukały swojej pary. Nagle w sali zrobiło się bardzo głośno, gdyż było słychać tylko podane dźwięki, same "kap kap", "puk puk" czy "ćwir ćwir". Na szczęście każdy szybko znalazł swoją parę i był zadowolony z zabawy. Zaangażowanie najmłodszych było ogromne, a pozytywne emocje nikogo nie opuszczały, cele zajęć zostały zrealizowane,  czekamy na kolejną świetną przygodę.